SNÖ!

Jodå, från kontorets fönster kunde vi under eftermiddagen se de första flingorna singla ner mot marken. När jag senare gick till bussen vräkte det ner, så det var bara att dra upp luvan. Om det fryser på under kvällen/natten lär det bli glashalt - bäst att passa sig i morgon.

I helgen måste jag hämta min täckkappa
som förvaras hos mina föräldrar. Jag har rätt dåligt med förvaringsmöjligheter i min lägenhet, så otympliga jackor och kappor brukar jag lämpa av hos Mamma och Pappa under sommarhalvåret. Köpte nyligen en ny jackaLindex, men vid närmare eftertanke så var den inte optimal - huvan är mindre bra och jackan är lite för kort (blir kall om rumpan). Ett annat bekymmer: Var är mina överdragsbyxor? Stora snöflingor som smälter på jeans på väg från bussen till jobbet = dyblött efter en stund. Måste leta i helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0