Längtan efter ledighet + sol

Det är onsdag i dag - jag ser gärna att morgondagen på ett magiskt sätt förvandlas till fredag. Helgerna tycks nämligen vara den enda tid då jag får något vettigt gjort hemma. Ska dock åka och hälsa på en väninna på lördag eller söndag, så en helgdag går bort för mig.

På jobbet är det stressigt värre för närvarande och jag kommer på mig själv med att längta efter lite julledigt. Det går ju att få en ganska så lång julledighet i år om man tar ut några dagar semester (eller en massa komptid i mitt fall). Funderar på att jobba den 22-23 december, vara ledig 29-30 december samt 2 januari och jobba resten.

En liten restresa till ett varmare land skulle inte sitta fel under julledigheten, men det är nog svårt att få tag på en. Ska dock hålla utkik efter resor från min "lokala" flygplats - man kan ju ha tur! Jag och syskonen hittade en restresa till Teneriffa i oktober förra året - en välbehövlig resa i höstmörkret. Och efter trista och mörka november (årets värsta månad enligt min mening) så är jag säkerligen i behov av ljusterapi, haha!

Nej, nu ska jag se till att få undan lite disk och stryka lite tvätt - Tjenixen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0