Kompakt mörker

I morse när klockan ringde (pep) så var det beckmörkt ute. Trodde för ett ögonblick att jag hade missat att ställa om klockan till vintertid, men det är ju först om ett par veckor. När jag gick till bussen från jobbet hade det redan börjat skymma. Det är bara att konstatera att den riktiga hösten har anlänt. Som jag har skrivit tidigare så älskar jag hösten  - hög mysfaktor med tända ljus, en god bok och en filt över sig i soffan. Men jag mår också ganska dåligt av mörkret - min kropp och hjärna har en tendens att "stänga av" så fort jag kommer innanför dörren från jobbet. Detta är ju lite synd eftersom det är flera timmar till läggdags och jag har en hel del att ta itu med hemma. Har ännu inte kommit på någon bra lösning på problemet - förutom en massa tända lampor, haha!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

kram på dig vännen! hoppas du får en finfin tisdag!

2008-10-13 @ 23:42:31
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0