Huvudbry

I slutet av augusti beställde jag för första gången varor (mot faktura) från webbutiken Accessora. Fick ett mail några dagar senare om att min order hade packats och skickats. Två veckor senare hade varorna fortfarande inte dykt upp, så jag kontaktade kundtjänst. De svarade snabbt att de skulle utreda ärendet (be Posten leta efter paketet) och sedan återkomma till mig. Kundtjänst meddelade dagen efter att Posten inte kunde hitta paketet och att det antogs vara försvunnet. Accessoras policy är att ersätta kunden med nya varor vid en sådan här händelse. En av de tre varor som jag hade beställt fanns för tillfället inte i lager (skulle komma in om 1-2 veckor), och jag fick frågan om jag ville vänta på den - jag svarade ja.

En månad gick - inga varor. Däremot kom det en påminnelse avseende utebliven betalning av det första paketet - det paket som alltså inte nådde mig. Jag kontaktade åter igen kundtjänst som meddelade att man hade missat att makulera fakturan. Jag fick än en gång frågan om jag ville vänta på den ännu inte lagerförda varan - jag svarade nej denna gång och bad dem ta bort varan från min order och istället skicka resterande varor. Jag fick inget svar på mitt sista mail, men tolkade detta som ett "OK" från Accessoras sida. Det skulle jag tydligen inte ha gjort - några varor har efter två veckor inte dykt upp.

Börjar kännas lite bisarrt, milt uttryckt. Jag har ju visserligen inte betalat något i förskott, men skulle det dyka upp ytterligare en påminnelse om att jag inte har betalat olevererade varor, så blir det genast obehagligt. Accessora skulle kunna anklaga mig för att ljuga om att jag inte har tagit emot några varor, om jag ännu en gång skulle meddela dem att jag saknar leverans.

Det kanske är bäst att jag tar kontakt med Accessora igen och frågar om de har skickat det andra paketet eller inte - vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0