Helgens händelser

Hemma igen efter veckans första arbetsdag! Känner mig inte riktigt kry - har haft huvudvärk och mått illa i stort sett hela dagen. Dessa symptom kom smygandes redan i går eftermiddag och jag gick och lade mig redan kl 21 för att kurera mig. Detta tycks inte ha hjälpt nämnvärt.

Nåväl, i går var jag i Habo (liten ort i Västergötland, några mil från Jönköping) för första gången och hälsade på väninnan E och hennes dotter A som flyttat dit nyligen från Motala. (E kommer från mina trakter ursprungligen, men har flyttat runt en del). Ute i sista minuten (som vanligt) kutade jag till tåget i regn och blåst. Jag blev hämtad på stationen Habo och vi begav oss till stadens sporthall, där det för dagen hölls en marknad. Mycket smart att hålla en sådan inomhus, tycker jag. Det regnade även i Habo och dåligt väder drar ju ner köpkraften enormt på en marknad. I Habo hade man uppenbarligen tänkt ett steg längre och parkeringen utanför sporthallen var nästan full när vi kom dit - 20 minuter efter att marknaden hade "öppnat". Mycket krimskrams såldes som sig bör och jag fick bara med mig lite kokta karameller hem. (Pappa ska få en påse brända mandlar när jag träffar honom nästa gång!).

E och A har flyttat till en fin, rymlig 3:a - som dessvärre ligger i bottenvåningen. Jag skulle få panik av att bo med så mycket insyn, men E tyckte att det gick att tolerera. Jag skulle hemskt gärna vilja ha en 3:a själv - om jag bara hade råd. Vi  "tjötade" medan E bakade en supergod bananpaj med marängskal, som vi avnjöt med glass till efterrätt. Huvudrätten bestod av en mycket enkel, men jättegod soppa. Köttfärs och rotfrukter var huvudingredienserna och E hade kryddat ordentligt med vitlök, spiskummin och koriander för en kraftfull orientalisk smak. Mums!

Efterrätten (bananpajen med glass) åt vi i soffan medan vi tittade på en indisk film. Både jag och E är mycket förtjusta i "Bollywood"-filmer och jag ska snart snärja er också, haha! (Kommer snart att börja lägga upp film-, bok- och musikrecensioner - skulle gjort detta för länge sedan, men hösten har varit lite kaotisk hittills). Indiska filmer är oftast mycket långa (närmare 3 timmar - ibland ännu längre!) så jag hann inte se slutet på filmen. E lovade dock att lämna av filmen hos mig på onsdag när hon har vägarna förbi - A true friend!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0