Fan, jävlar, skit!

Har ju gått och haft huvudvärk och varit illamående i en vecka, samtidigt som den efterhängsna hostan - härstammande från den dunderförkylning jag åkte på för sex veckor sedan - äntligen tycktes ge med sig. I dag är jag hes och hostar värre än jag gjorde i mitten av september. Plus huvudvärk och illamående. Känns som om huvudet ska gå i bitar varje gång jag hostar. Blir så förbannad - trodde att jag hade blivit av med skiten, men istället kommer allt tillbaka med förnyad kraft.

Blir nog till att slå en pling till vårdcentralen, där en välmenande sköterska säkert inbjuder till läkarbesök - NOT! Har ytterst sällan (tack och lov!) varit i kontakt med den svenska sjukvården, men i de få fallen har jag känt mig rejält bortmotad. Såvida man inte är döende ska man inte räkna med alltför mycket hjälp.

Men jag vill ju bli frisk - och kunna börja med lite hårdare träning, som jag hade bestämt att jag skulle göra i höst. Av rädsla för att förvärra/förlänga mitt sjukdomstillstånd har jag ju helt lagt ner allt vad motion heter - förutom någon kortare promenad ibland. Ska nu allt börja om igen, så lär det inte bli något av mina träningsplaner på den här sidan av nyår. Buhuhu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0